Instagram! - dôležitejšie ako kvalita jedla

Obrázok

Úvod:

Nová pizzeria v East Village v New Yorku bola navrhnutá ako lákadlo na Instagram.

V reštaurácii sa všetko Všetko sa tu prispôsobuje požiadavkám fotenia. 

"Obrázky z pizzerie Martina sú dôkladne premyslené. Kuchyňa je zariadená profesionálnym systémom osvetlenia. Personál môže individuálne nastaviť žiarovky s "teplejším odtieňom", vysvetľuje šéfkuchár Nick Anderer pre The New York Times. "Na pizzu nesmie dopadať príliš veľa tieňa". 

Čoraz viac kuchárov sa spolieha na Instagram. Gerardo Gonzales otvoril v čínskej štvrti reštauráciu Lalito. Tvrdí, že obedové menu sa vypredá okamžite potom ako zverejní fotku na Instagrame. 

 

Sociálna sieť Instagram funguje sedem rokov a minulý týždeň oznámila, že má 800 miliónov užívateľov. Pre reštaurácie sa tak profesionálne fotografovanie stalo samozrejmosťou. Šéfkuchár potrebuje vedieť urobiť vysokokvalitné obrázky. Sú také dôležité ako dobrý nôž, píše The New York Times. 

 

V USA už vzniklo niekoľko škôl, ktoré práve týmto zručnostiam učia. Napríklad Americký kulinársky inštitút otvára kurzy food fotografia a food styling. 

 

"V kurzoch sa budú študenti, neraz aj profesionálni kuchári, učiť ako pracovať s digitálnym fotoaparátom, osvetlením, ako aranžovať jedlo a upravovať zábery. A ešte niečo dôležité - ako variť pre fotoaparát. Jedlo totiž musí vyzerať úžasne a fotka musí zákazníka presvedčiť, že úžasne aj chutí", vysvetlil potravinový stylista Kersi Bowser.

 

Šéfkuchári - fotografi tak získavajú konkurenčnú výhodu pred svojimi konkurentmi, ktorí sa s fotoaparátom a Instagramom nekamarátia. 

Publikované: 29.10.2017 15:48