Potraviny, ktoré vyvolávajú hlad namiesto toho, aby zasýtili.

Obrázok

Úvod:

Škvŕka vám v žalúdku po dvoch tabuľkách čokolády? Je to celkom bežné, lebo ste zvolili zlú potravinu.Mechanizmus hladu je stimulovaný poklesom glykémie a to vedie krátko po jedle k známemu škvŕkaniu v bruchu.

Sushi

Máte menší pocit viny, keď ste si objednali dva kúsky suši namiesto poriadneho kusu pizze? Nemýľte sa: suši je zložené hlavne z bielej ryže a jeho glykemický index je teda vysoký. Z japonskej kuchyne si radšej vyberte polievku miso a sašimi, bohaté na proteíny - teda sýtiace jedlá.

Odšťavený džús

Odšťavujete si sami ovocie, aby ste získali stopercentný džús? Dajte prednosť kúskom ovocia, lebo ovocná vláknina sa nachádza v dužine a šupke. Akonáhle ovocie odšťavíte, zostane len cukor, ktorý zvyšuje glykémiu. Navyše sa pripravujete o žuvanie, ktoré tiež prispieva k pocitu sýtosti.

Alkohol

Prečo po vypití niekoľkých pohárikov alkoholu siahame po niečom na zahryznutie? Dôvod je prostý: pitie znižuje úroveň glykogénu (formy cukru, ktorý je skladovaný organizmom) a zvyšuje glykémiu. Tá vzápätí poklesne a vedie k pocitu hladu.

Cereálie

Vhodné tiež nie sú priemyselne vyrábané cereálie či müsli. Aby sa cereálie zmenili vo vločky, sú spracovávané vo vysokých teplotách a ich nutričná hodnota je tak znížená. Často sú tiež sladené a kalorické vďaka kúskom čokolády, ktorú obsahujú. Dajte prednosť ovseným vločkám.

Burger

Pokiaľ ide o burgery, sú často celkom bohaté na cukry vďaka obsiahnutým omáčkam a zvyčajne si po nich ešte dávame dezert. Najprv nás síce tuk a proteíny z mäsa, ktoré žalúdok dlhšie spracováva, zasýti, ale cukor čoskoro znovu povzbudí chuť. Urobte si ich radšej doma a doplňte ich zeleninou. Vyvarujte sa sladkých omáčok a dajte prednosť ľahkým proteínom ako je hydina.

Zemiaky

Zemiaky, či už sa upečú v rúre alebo sa konzumujú v podobe kaše či hranolčekov, majú veľmi vysoký glykemický index. Síce na chvíľu zasýtia, ale krátko po jedle vás prepadne vlčí hlad.

Biele pečivo

Raňajkujete každé ráno biele pečivo? Potom môžete mať za hodinu po prvom jedle dňa chuť na ďalšie jedlo. Biele pečivo je vyrobené z rafinovanej múky a jeho glykemický index je vysoký. Samozrejme sa nemusíte definitívne zriekať bagety, ale striedajte ju s pečivom bohatým na vlákninu, ktoré zasýti, ako je celozrnné pečivo.

Publikované: 21.09.2017 09:42